Dlaczego warto?

Klienci szukają produktów i usług na różne sposoby. Korzystają z wyszukiwarek internetowych (np. Google), by w kilka sekund znaleźć informację. Kto dziś wertuje książkę telefoniczną?

Warto więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom nabywców i przedstawić ofertę tam, gdzie będą jej szukać.

Dzięki pozycjonowaniu, strona znajduje się w czołówce wyników wyszukiwarki na określone zapytanie.

Szczegóły

Skuteczne działania poprzedzamy staranną analizą - badaniem potencjalnych fraz do pozycjonowania. Znajdujemy słowa, frazy i ich synonimy, które mogą być użyte do opisania danych usług i produktów. Sprawdzamy, które z tych fraz są opłacalne, jak działa konkurencja i jakie są dotychczasowe wyniki na wybrane frazy.

Kolejnym etapem pracy jest optymalizacja strony, czyli zmiany od strony marketingowej. Dopasowujemy stronę do przyjętej strategii. Poprawiamy jej treść, kod źródłowy oraz linkowanie wewnętrzne.

Następnie, korzystając z różnorodnych technik (ręczne katalogowanie, linki z zaplecza i inne) poprawiamy pozycję serwisu. Dzięki temu, niezależnie od zmian algorytmów wyszukiwarek (oraz wahań pozycji poszczególnych fraz) na stronę cały czas trafiają potencjalni klienci.

Pierwsze wyniki mogą być widoczne już po miesiącu. Naszym celem jest jednak zapewnić powolny i stały wzrost, by osiągnąć najlepszy efekt na długą metę (powyżej kilkunastu miesięcy).

Pozycjonowanie (ang. SEO - Search engine optimization, Web Positioning) to działanie ciągłe, wymagające sporej wiedzy i cierpliwości.

Niebezpieczeństwa

Niektóre wyszukiwarki (szczególnie Google) nakładają na nowe strony tzw. filtr - czasowo degradują pozycję strony na wybrane frazy. Nasze działania (i zasada powolnego wzrostu) minimalizują prawdopodobieństwo tego zjawiska. Jednocześnie skutki ewentualnego filtra są krótsze, a klientów zyskujemy dzięki dobrej pozycji innych fraz.

Jak widać, wyszukiwarki bronią się przed sztucznym zawyżaniem pozycji stron. Istnieją nieetyczne techniki, które wpływają negatywnie na pozycje (lub mogą wpływać w przyszłości) - spam, ukryta treść, prezentowanie robotom wyszukiwarek innej treści niż ludziom.

Zespół Gemme pozycjonuje w sposób bezpieczny (tzw. white hat SEO). Nasza polityka wyklucza wszelkie działania, które mogłyby zaszkodzić klientowi.

Inne możliwości marketingu w Internecie

Internet oferuje wiele form reklamy - linki sponsorowane, bannery, reklama kontekstowa, w portalach, na forach, blogach i wiele innych. Pozycjonowanie jest najskuteczniejsze, gdyż trafiamy tylko do klientów zainteresowanych naszą ofertą. Spośród wszystkich metod, oferuje również bardzo korzystny stosunek zysków do poniesionych kosztów.

Gemme oferuje pomoc w zakresie kampanii reklamowych w wyszukiwarkach (np. Google Adwords). Traktujemy to jako uzupełniające narzędzie marketingowe w stosunku do pozycjonowania.

Przyszłość

Marketing internetowy cały czas ewoluuje. Zespół Gemme podąża za zmianami, by zawsze proponować najkorzystniejsze rozwiązania dla naszych klientów. Inwestujemy i uczymy się, by nasze pozycjonowanie było skuteczne nie tylko dziś, ale w perspektywie kolejnych miesięcy i lat.

Rosnąca konkurencja wymaga sporych nakładów. W pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwarki jest ograniczona liczba miejsc, dlatego już niedługo usługa pozycjonowania stanie się elitarna.

Zapraszamy do kontaktu!